• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Luna

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 Juli 2020
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Jag sökte 15 juni och har ej fått svar än.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 509
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
867
Hur lång tid tar det vanligtvis mellan godkänt förslag från mig till beslut? Väntat 3 månader på mitt förslag..... oerhört påfrestande psykiskt att inte veta hur egentligen resten av ens liv kommer att se ut.


Jag kommer faktiskt inte ihåg hur lång tid det tog, minns bara att jag kände ett hopp om att det skulle gå vägen när jag väl kommit så långt att jag fått ett förslag.

Att vara i rullarna kring en skuldsanering innebär extremt långa väntetider där ångesten är överhängande, man får försöka lägga det lite åt sidan och fokusera på annat. Men det är fan inte lätt, den långa väntetiden är nästan det värsta. Kämpa på! :folded:
 

Dario

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 Juni 2019
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
20
Poäng
52
Hej. Som många andra beskriver i detta forum så är vänt tiden bland det värsta som finns under ett skuldsanerings ärende. Jag själv har ansökt om skuldsanering hela tre gånger och fått avslag de två första gångerna på så orättvisa grunder. Jag valde inte att överklaga eftersom det tar ”tid” och det går ”snabbare” att skicka in en ny ansökan. Nu väntar jag på det sista beskedet om min senaste ansökan och har fått vänta i över nio månader, vilket är helt oacceptabelt... Detta beror också på att jag har fått en invändig och kommentera på sånt som jag redan klargjort för min handläggare vid ansöka. Även min handläggare säger till mig, ”enligt mig ska du ha en skuldsanering, men eftersom det är en som har invänt så måste två kolla på det”. Och jag har skicka in mitt yttrande för över en månad sen, och sist jag prata med min handläggare så har inte ens en ny handläggare har börja kolla på mitt ärende för att göra sin bedömning och på så sätt att jag får ett slut besked.. Detta tar på mig så hårt och jag lider verkligen med er alla som får vänta så länge.. Hoppas bara att det går vägen för min del efter tre ansökningar annars ser livet inte ljust ut... Tacksam för att ni läste!
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Uppdatering:

HURRA! :faceheart::folded:

Efter 8 långa veckor fick jag äntligen svar, det blev avslag på min ansökan om omprövning och min betalplan ändras inte.

Äntligen kan jag andas ut och känna att jag har ryggen fri! Är SÅ tacksam idag!
Grattis! Kan föreställa mig hur det känns, njut!:)
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 374
Mottagna reaktioner
401
Poäng
557
Hej. Som många andra beskriver i detta forum så är vänt tiden bland det värsta som finns under ett skuldsanerings ärende. Jag själv har ansökt om skuldsanering hela tre gånger och fått avslag de två första gångerna på så orättvisa grunder. Jag valde inte att överklaga eftersom det tar ”tid” och det går ”snabbare” att skicka in en ny ansökan. Nu väntar jag på det sista beskedet om min senaste ansökan och har fått vänta i över nio månader, vilket är helt oacceptabelt... Detta beror också på att jag har fått en invändig och kommentera på sånt som jag redan klargjort för min handläggare vid ansöka. Även min handläggare säger till mig, ”enligt mig ska du ha en skuldsanering, men eftersom det är en som har invänt så måste två kolla på det”. Och jag har skicka in mitt yttrande för över en månad sen, och sist jag prata med min handläggare så har inte ens en ny handläggare har börja kolla på mitt ärende för att göra sin bedömning och på så sätt att jag får ett slut besked.. Detta tar på mig så hårt och jag lider verkligen med er alla som får vänta så länge.. Hoppas bara att det går vägen för min del efter tre ansökningar annars ser livet inte ljust ut... Tacksam för att ni läste!

Håller tummarna för dig!
Tredje gång gillt hoppas vi! Skickade själv in min tredje ansökan i somras, mitten på juli, så lär dröja ett tag till innan jag hör att dom kollat på min. Nu hoppas jag dom tycker jag gjort det jag kan för att öka mina inkomster. Jobbar ej heltid och dom tyckte inte jag ansträngt mig tillräckligt för att öka mina inkomster....
 

Utmatt

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
29 September 2017
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
För er som fått skuldsanering, hur länge fick ni vänta från det att ni fick inledande till det slutgiltiga beslutet kom?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp